Alla inlägg under januari 2013

Av Lisa & Johan - 12 januari 2013 18:07

Juli


Äntligen dags för semester!:) Vi började semestern i Vansbro där Johan skulle köra Halv-Ironman i triathlon. Vilket han gjorde himla bra! Starkt jobbat Johan! Jag, mamma, pappa och Johans föräldrar var med som hejarklack;)


           


Veckan efter kom mina kompisar Johanna och Frida på besök, himla trevligt! Det regnade mest hela tiden den första veckan på semestern. Men på onsdagen spelade Top Cats ute i Svärdsjö och då kom solen fram och svärdsjöborna tog sig ut och svängde sina lurviga till toner från Top Cats:) Blev en trevlig kväll som avslutades på Rådhusgården:)


 


Nu var det dags att packa bilen full med tält och ryggsäckar. För nu var det dags att åka till Norge och vandra tillsammans med Linnea och Anders. Planen var att vandra i fyra dagar, men efter en riktigt hård första dag så blev det tre dagar istället. Tur man kan ändra om lite:) Det var verkligen fint där, vilka vyer vi har sett!


        



Efter Norge är vi hemma några dagar. Sen åker jag till Stockholm och umgås med Erika och Erik! Fina dagar:) Äntligen fick vi lite sol och värme, så vi njöt av den ute på Djurgården! Vi gick på Gröna Lund, men inte för att åka karuseller utan för att ännu en gång lyssna på Olle. Vi startade kvällen hemma hos Erik med grillning tillsammans med bandet och mamma och pappa. Tydligen finns det folk i Stockholm också som gillar rockabilly, för fullt drag blev det på den spelningen! Vi avslutade det kvällen med en rolig utgång:)


   



Bakom allt detta roliga som jag har gjort denna sommar, eller hela detta år så har det hela tiden funnits oro och sorg över att en person som alltid funnits i mitt liv snart kommer att lämna denna jord. Men för att orka så måste man fylla på med gjädje, för det var det hon ville. Att alla skulle må bra, ha kul, skratta och leva livet! Det gjorde hon fullt ut trotts sin kamp mot sjukdom under många år. Hon hade verkligen livsgläjde.

Vi har länge vetat att det skulle ske, men så svårt att förstå. Min finaste vän förlorade sin mamma. Hon var inte min mamma men hon har alltid kännts som min extra mamma genom dom 21 år som vi har kännt varandra. En dag i slutet av juli fick himlen en ny fin ängel. Jag hoppas hon hittade min morfar Hugo däruppe och att dom har det fint och funnit frid <3


Jag vet att hon kommer vara oändligt älskad och oändligt saknad av så många.


"En ängel flög förbi

Mot himmelen så fri

Men hon lämnade sitt leende,

på vår jord

Som en sol som värmer oss

Som en himmelskt stjärnebloss

Så vi kan betrakta livets skeende,

med en tro

Kärleken är"

  

Augusti

 

Johan fyller år och det firar vi i lugn och ro uppe i Fryksås. Vi cyklar mtb och springer i den härliga skogen och njuter av lugnet som är där uppe. Vi laddar upp oss med ny energi!


     


Vi åkte till Vidablick och njöt av den fina utsikten! Åkte också ner till Rättvik och gick ut på den långa bryggan i Siljan. Så himla fint det var där!


     

 

September


Vi startade denna månad med att tillsammans med fina vänner ge oss ut på havet. Det var dags för Rockabillykryssning. Det som lockade oss var ju såklart att Top Cats skulle spela, det kunde vi ju inte missa;) Vi har verkligen varit Olles fanclub detta år;) 


              


Riktigt kul hade vi, tack för detta alla härliga vänner! Det får vi göra om;)


Jag och Johan packade återigen väskan för att åka till Norge. Denna gång flög vi till Tromsö för att hälsa på Nina och Patrik. Dom flyttade dit i februari, så nu var det ju dags att se hur dom hade det. Vi hade en riktigt trevlig och mysig helg där. Vi tog en liten vandringstur och sov över i en stuga uppe på fjället! Tromsö bjöd på fint men ganska kallt höstväder.


         



Oktober


Nu var hösten här på riktigt, kalla, mörka och regniga dagar. Vi ägnade oss åt att träna och bara vara hemma i Falun. Johan lyckades övertala mig att vara med på Hackmora bergslopp ute i Sågmyra. Loppet var endast 3 km, kan ju låta enkelt. Men det var 3 km uppför, och jäklar vad jobbigt det var. Men på något konstigt sätt var det ändå kul. Micke och Lottis var med och hejade fram oss, man får så mycket energi när man vet att några man känner står och hejjar, då måste man ju ta i lite extra;)


   

 



Sista helgen denna månad var det dags för ett riktigt långpass med Simmacyklaspring-gänget. 40 km var planen! Vi var riktigt många som samlades den lördagsmorgonen. Planen var att först springa till Gustafs fik, ca 18 km dit har jag för mig. Där stannade vi och fikade en stund. Efter fikat var några nöjda för dagen och åkte bil hem, medans några fortsatte. Denna dag var det riktigt fint, solen sken och det var kallt. Perfekt väder:) 


   


Åter vid skönvikshallen visade klockan att vi sprungit 43 km. Riktigt nöjda var vi allihopa efter detta pass!! Lite ont här och där så var det bara vila som gällde resten av den dagen. Men en skön trötthet i kroppen gjorde att soffan kändes extra skön!:)


November 


Nu var det dags för Halloweenfest hemma hos Micke och Lottis. Vilken fest det blev! 


     

 


Helgen efter denna roliga fest så lämnade jag och Johan Sverige. För att i tre veckor framöver befinna oss i det omtalade Amerika. Planet flög oss först till New York. Där spenderade vi fyra dagar med att vara riktiga turister:) Det var riktigt cool att få se New York! Sen drog vi vidare till Fort Lauderdale där vi mötte värmen. Spenderade två dagar på stranden och bara njöt av semestern. Dags för kryssning i Karibien. Vi åkte med världens största båt, Oasis of the Seas. Under den veckan gick vi i land på Bahamas, St Thomas och St Marteen. Fina ställen!! Sista veckan hyrde vi bil och åkte till Orlando, Miami och Key West! Vi är verkligen nöjda med resan, allt blev så bra!!:) Tre fantastiska veckor!


   


December


Nu var det bara att komma in i vardagen igen. Jetlaggad som aldrig förr jobbade jag dygnet runt kändes det som. Välkommen tillbaka till verkligheten;) Tre veckor med fullt upp att göra. Julen kom och den firades hemma i Säter tillsammans med morbror och hans familj som vi alltid har gjort. Det blev en lugn och fin jul. Kallt och med mycket snö!!


   

 



Jag och Johan åkte till Fryksås helgen innan nyår. Jag var däckad i en förkylning så jag sov mest, men Johan kunde passa på att åka skidor i Grönklitt:) Nina och Patrik hade firat jul i Sveg så på väg hem så kom dom och hälsade på oss. Vi spelade supermario och hade det riktigt bra!:)


       


Vi åkte hem så vi kunde fira in det nya året i Romme hemma hos Micke och Lottis. Dom hade precis fått hem två kattungar. Ivar och Klas, så himla söta!!

Vi åt god mat och spelade spel och hade det riktigt trevligt hela kvällen!

Ett bra avslut på detta år tillsammans med brorsan och vänner! 


         


         



Vilket år det blev!

Så mycket glädje och en stor dos sorg.

Nu hoppas vi på ett nytt bra år!

Det blir ju inte bättre än vad man gör det till!;)









Av Lisa & Johan - 6 januari 2013 12:54

Januari!

 

Vi packade bilen full med skidor och träningskläder för en riktig träningshelg uppe i Fryksås tillsammans med Linnea och Anders. Vädret var på topp så vi åkte många mil skidor i riktigt fina spår!!


       



Sista helgen i denna månad så åkte jag till Sunne för ett träningsläger med Subb xx. Vi bodde på Selma Spa, riktigt fint:) Vi var ca 20 st tjejer som träffades och tränade. Målet för oss var att köra vätternrundan tillsammans. Efter denna helg blev man väldigt inspirerad att hålla i träningen:) 

När jag ändå var i Värmland så kunde jag ju såklart inte åka hem utan att hälsa på Olle i Arvika!! Han guidade mig genom hans kvarter, trevligt trevligt:) 


Februari

 

Melodifestivalen var denna månads höjdpunkt! Olle och Top Cats var med i den andra deltävlingen som var i Göteborg. Jag tog några dagars ledigt och tog tåget ner till Johanna som bor i Göteborg. Lika bra att passa på att umgås lite. Vi gjorde en tripp till Ullared och shoppade lite. Sen blev det lördag och dags för Melodifestivalen. Nu hade även mamma, pappa, erik, johan och hans familj kommit ner. Vilken kväll det blev! Så himla stort att se sin lillebror brilljera på scenen inför ett fullsatt Scandinavium! Stolt syster! Tror vi alla vara i extas efter deras uppträdande och röstade så mycket vi hann!! Hur dom andra artisternas framträdanden var det minns vi knappt, för vi hade fullt upp med att rösta! Dom andra som var med var iaf Ulrik Munther, Sonja Alden, Andreas Lundstedt, Timoteij, David Lindgren, Mimi Oh och Thomas Di Leva. Nervöst värre var det när det var dags att läsa upp rösterna. Top Cats gick till Andra chansen i Nyköping några veckor senare!! Såklart var vi glada för det, vilken grej:)

Kvällen tog inte slut där utan jag skulle få följa med på efterfest med Olle och alla dom andra!! Och hur kul kan det vara?? Jo, sjukt kul, vilken kväll!!!:) 


 

     


 

Mars

 

Melodifestivalfebern höll i sig! Jag har aldrig följt alla deltävlingar så slaviskt som detta år:) Biljetter inhandlades och nu var det dags för andra chansen. Jag, mamma, pappa och Erik styrde bilen mot Nyköping:) Om det var nervöst i Göteborg så va detta ännu värre. För nu var det dueller och röstningar mellan varje omgång. Vi röstade som aldrig förr:) Vidare till final i Globen gick Torsten Flink och Top Cats!! Yeeaah:) Fantastiskt kul! Nu var det dags för fest igen, jag hade tydligen skött mig bra på förra efterfesten så fick följa med igen;) Om förra festen var kul så var denna ännu bättre!!! Vilka härliga minnen!! Tack för att jag fick vara med!!


Jag och pappa kanske var lite övertaggade;)


Mamma och pappa innan andra chansen drar igång!


Nu är de feeeeeest!!!!


  

  Olle på mittuppslaget i Aftonbladet


Helgen efter var det final i Globen. Alla biljetter var slutsålda, men vi lyckades få tag på riktigt dyra biljetter. Vi var ju bara tvunga att köpa dom och åka till globen, vi kunde ju bara inte missa att se finalen live när vi varit på dom andra deltävlingarna. Innan finalen hann vi träffa Olle på hotellet, där var det fullt upp med att skriva autografer! Det var mäktigt att få vara i ett fullsatt Globen! Tyvärr vann dom inte men en seger i sig ändå att ta sig ända dit!!! Dessa roliga veckor lyste verkligen upp i vintermörkret:)


     


April


Våren började närma sig och vi fick möta våren lite snabbare än andra. Jag, Johan, mamma och pappa åkte till Mallorca för att cykla i tio dagar. Fina dagar med mycket cykling, det är livet på en pinne;) 


               




När vi kom hem så var det ju inte riktigt lika varmt, våren var seg i år men den kom tillslut. Vi i Simmacyklaspring-gänget sprang Säter halvmarathon. Det var en tung känsla hela loppet men tur man är lite envis, så tiden blev samma som förra året!:) 1.46 helt klart nöjd!


   

   


Maj

 

Denna månad så blev det mkt cykling, bara en månad kvar till vättern rundan. Hade lite problem i början av månaden med ett ömmande knä. Men med lite justering på sadelhöjden så blev knät med i matchen igen:) Jag och Johan cyklade upp till Fryksås, det blev en riktig genomkörare. Vi hade rejäl motvind i ca 11 mil och det var i princip bara uppför. Vi kämpade på bra!:)

Sista helgen denna månad var det dags för Siljan runt, och jag skulle köra med Sub XX. Bra att köra ihop oss inför vättern. Men jag fick något konstigt magvirus som däckade mig i nästan en vecka och missade Siljan runt:(


Juni


Nu är vi inne i cykelmånaden juni. Det är dags för både halvvättern och vätternrundan. Började med att cykla halvvättern tillsammans med pappa och Maria. Ett bra lopp att köra en vecka innan vättern, en riktig genomkörare. Vädret var inte riktigt med oss denna dag, efter några mil så öppnade himlen sig. Jag lyckades  få en punktering någon mil innan mål, så turen var inte med oss denna dag. Men glada och nöjda var vi iallafall:) 

    


Bara hem och ladda om, tvätta cykeln och kläderna och sen åkte vi ner till Motala igen. Dags för Vätternrundan, upp till bevis om man har skött sin träning. Kvällen innan var det träff med Sub xx - tjejerna. Nu började man känna sig lite nervös och pirrig. 30 mil är ju jäkligt långt... Så gick tankarna under kvällen. Men somnade och lyckades sova gott. I vanliga fall har jag startat tillsammans med pappa runt kl 03 - 04 på morgonen, men nu startade vi strax efter kl 10. Pappa startade somi  vanlig ordning där på tidiga morgonen. Så det var lite ovant att sova en hel natt och starta när det var ljust. När jag cyklade till starten så mötte jag cyklister som redan hade gått i mål. Imponerande att cykla hela natten, och i år så var det regnigt och kallt. 


          


Det var en häftig känsla att cykla med ca 40 st andra tjejer med samma kläder, vi var riktigt snygga:)


   


Det var uppehåll när vi startade med vägarna var riktigt blöta så det var inte länge man höll sig torr. Vi cyklade iväg i en fin klunga. Den belgiska kedjan rullade på bra och milen rullade på. Tyvärr så blev det oroligt efter ca 5 mil och en krasch var faktum. Två av våra tjejer gick i backen. Som tur var klarade dom sig med skrubbsår och ömmande kroppar. Men tyvärr så uppfattade inte alla att det hade blivit en krasch. Vi var no 12 st som stannade och kollade hur det hade gått. Vi började att försöka jaga ikapp dom andra, vi cyklade som galningar. När vi kom fram till våran vätskedepå efter 11 mil så visade det sig att dom andra bara var 2 min före. Men tyvärr så väntade dom inte in oss och vi hade inte krafter att cykla ikapp dom. Våran lilla grupp cyklade bra och vi hjälptes åt!! Himlen öppnade sig även denna helg, herregud vad det vräkte ner regn och åskade och blixtrade. I mål kom vi iaf, på tiden 9 h 11 min, ca 30 min efetr dom andra tjejerna. Jag var verkligen besviken, trotts att det var ny bästa tid med en hel minut;) Vi kämpade oss igenom och det är ju kvitto på att all träning verkligen gett resultat, kände mig stark och mitt knä höll hela vägen :) Det hade ju bara känts så mycket bättre om tiden hamnat under 9 h. Men men, bara att ta nya tag till ett annat år!!

Trött, besviken, kall, blöt, hungrig, ont i hela kroppen.. Så mådde jag när jag klev av cykeln. Men efter en dusch och lite mat i magen så är man ändå rätt nöjd, det är ju en härlig känsla att gå i mål efter 30 mil. 


                




En vecka senare var det dags för midsommar. Vi firade midsommarafton i Kalvsbäcken och midsommardagen blev det Säterdalen som vanligt. Men allt var inte som vanligt denna midsommar, men den blev fin. Glädje och sorg går verkligen hand i hand. Vi gjorde det bästa av det! 

       





 


Presentation


Här bloggar vi om våra resor och äventyr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards