Alla inlägg under januari 2012

Av Lisa & Johan - 8 januari 2012 20:51

Januari:

Jag och Johan packade väskorna och åkte till Bad Gastein i Österike för att åka skidor i en vecka. Vi åkte både utför och på längden. Vi fick tre riktigt härliga dagar med strålande solsken och inte allt för kallt. Sen så kom influensan och tog tag i min kropp, så resten av veckan var jag däckad och jag lyckades smitta Johan också. Men vi minns ju såklart bara det fina från resan!:)


       


Februari:

Jag tog tåget till Stockholm för att fira mina vänner Johanna och Frida som fyllde 25 år! Himla trevlig fest:)

Jag har jobbat på Headbanger i ett år, ett intensivt år. Men hårt jobb lönar sig alltid;)

Jag, Johan, kusin Linnea och hennes kille Anders styrde bilen mot Fryksås. Där spenderade vi en helg med att åka många mil på våra längdskidor. Solen sken på oss och det var riktigt frostigt i spåren, härliga vinterdagar fick vi.

   


Mars:

Dags att fira ännu en vän på sin 25 års dag. Nu var det dags för min fina Nina att bli gammal;) Tåg då tåget till Nina i Uppsala och där blev det en riktigt rolig fest!

Denna månad var annars ganska lugn, mest jobb och träning. I slutet på månaden var det dags för Svenska Skidspelen. Även denna helg var det finfint väder, härlig stämning ute i skogen!! Många som ville hejja på de svenska skidåkarna!!

     


April:

Äntligen April och dags för Mallorca, som vi har väntat och längtat! 10 dagar på Mallorca med riktigt sommarväder, bästa vädret jag haft där:) Vi alla fick en fin cykelbränna;)

När vi kom hem till Sverige igen så hade våren kommit så det var bara att ta fram cykeln och börja trampa. Vi hann även med att springa Säter halvmara, 21 km. Det var riktigt skoj:)

       


Maj:

Nu var det dags för mig att fylla 25! Vilken rolig dag, har nog aldrig blivit så uppvaktad! Massa paket och blombud fick jag:) Firade dagen gjorde jag med Johan och mina två vänner Lisa och Emma. Vi spelade minigolf och sen hade vi picknick, ett perfekt firande!

       


Juni:

Jag, Johan, pappa och vår kompis Lisa cyklade Siljan runt, 16 mil. Det blev som ett genrep inför Vätternrundan två helger senare. Där jag lyckades cykla på rätt bra och kom in på den fina tiden 9h 12 min, som jag är riktigt nöjd med. Även pappa cyklade på en riktigt bra tid, 9h 41 min. Grym far man har:) Så här nöjda var vi

   

Midsommar kom även detta år och Midsommarafton firades i Kalvsbäcken med Nina och hennes familj och vänner. Vi cyklade de ca 2 milen till logdansen, dansade styrdans en timme och cyklade sen hem. Kul som alltid:) Midsommardagen var det Säterdalen som gällde, som så många gånger förr;) Men kul det hade vi!

           


Juli:

Dags för Peace & Love!! Jag gick bara på fredagen, men det räckte bra det! Man börjar ju bli gammal;) Rockade loss med Nina och Erik:)

     


Efter att ha jobbat en vecka i juli var det dags för mig och Johan att ha tre veckors semester!! Vi packade väskorna så fort som möjligt och åkte till huvudstaden. Vi fick låna Eriks lägenhet, riktigt lyxigt:) I Stockholm hann vi med massor, vi började med Gröna Lund tillsammans med Linnea och Anders. Åkte massa karuseller så vi blev helt yra i bollen och åt massa glass och annat gott:)

Vi shoppar, och Johan slår på stort och köper en riktigt fin MTB:) Vi går/springer på Djurgården och njuter av hur fint det är där! Möter upp Erika och tar båten ut till Fjäderholmarna, solar och har picknick. Avslutar den dagen med Allsång på Skansen. Åker hem mot Falun för några lugna dagar hemma, vi badar vid Varpan och bara har det lugnt och skönt!

         


Sen åker vi upp till Fryksås, där är det dags att testa våra nya cyklar. Vädret visar sig fortfarande från den bästa sidan. Vi är ute i skogen och cyklar långa turer, vi varvar cyklandet med att springa. Det är så fint där uppe och även så lugnt och skönt. Det gör gott för själen att vara där några dagar. Vår vän Lisa kommer upp och hälsar på, även då kör vi ett långpass med löpning:)

         


Nina och hennes Patrik kommer en helg till Falun och hälsar på och vi kör en härlig sommarfest. God mat, härligt folk, mkt skratt och sen dans så länge vi orkade! En lyckad kväll!:)

     


Semestern börjar gå mot sitt slut och nu är det dags att fira Erika som fyller 25 år. Hon har sin fest hemma hos sina föräldrar i Dala-Järna. Så jag tar fram min racer och cyklar upp dit dagen innan festen:) Sen kom Johan upp med bilen så jag slapp cykla hem;) Det blev en kanonfest!! En bra avslutning på tre veckors semester:)

   


Augusti:

Min fina Johan fyller år! Vi åker till Dalhalla för att lyssna till toner från Top Cats, där Olle är med och spelar! Dom var förband åt The Baseballs. Det är mäktigt där i Dalhalla!       


September: 

Då sprang vi i SimmaCyklaSpring från Falun-Säter, 42 km. Vi var 7 st som tog oss på utmaningen. Vi sprang tillsammans hela tiden, så vi hann med att prata om mkt. Stannade i Torsång och fikade innan vi sprang vidare. Väl i Säter fick vi god mat hemma hos mamma och pappa!:) Det var en häftig dag, en riktig utmaning!

Jag och Johan sprang även Stockholm halvmara denna månad, det gick bra!:) Jag sprang på nytt PB 1h 44 min, nöjd tjej;)


Oktober:

Började med en kick-off med SubXX i Borlänge. Det är en grupp tjejer, ca 60 st som tillsammans ska cykla runt vättern i sommar. Vi cyklade ihop en helg för att lära känna varandra lite, tanken är att vi ska träffas och cykla fler gånger innan sommaren! Känns väldigt motiverande att ha ett mål, så nu är det bara träning som gäller;)


Jag och Nina åker till Stockholm en helg för att fira att vi fyllt 25 år. Vi hade bokat in oss på hotell och massagebehandling. Så himla skönt hade vi det! På kvällen gick vi ut på en italiensk restaurang, med fantastiskt god mat!! En lyckad helg:) Vi har varit vänner i 20 år, inte illa:)

 


November:

Nu är det dags för Rihanna konsert i Globen. Så jag tar tåget ner till Erika och vi är laddade för en häftig konsert, men när vi är på väg dit så möter vi massor med folk som säger att det är inställt, och så va det. Hur tråkigt som hellst:( Men som tur var, va Olle och hans kompisar i bandet Top Cats i huvudstaden så vi träffade dom och hade en trevlig kväll. Det blev inte som vi hade tänkt oss, men vad gör det när det blir bra iaf;)

Även dagen efter mötte vi upp dom och jag och Erika fick följa med och lyssna på Nisse Hellberg på Nalen. Blev en helkväll med massa skratt, tokerier och dans:) Lyckat!

     


Efter Stockholm drog jag vidare till Nina och Linnea i Uppsala. Där var det dags för Halloween-maskerad. Första gången jag är på maskerad och det var verkligen hur kul som hellst!! Se och njut;)

   



Denna månad hanns det även med en tripp till Rättvik och lyssna på Top cats. Jag, Johan, Linnea och Adam började kvällen med bowling! Sen blev det att svänga sina lurviga till glad musik från Top Cats:) Grymt roligt hade vi!! Måste ju bara berätta om någon nu har missat det att Top Cats ska vara med i Melodifestivalen. Stolt syster;)

         


December: 

Denna månad består mest av jobb, alla vill ju vara fina i håret tills jul:) Jag och Johan åker iaf till Stockholm en dag och handlar julklappar!

Går på Lucia i Stora Skedvi kyrka, så mäktigt och vackert!

Julen kommer och den spenderas i Säter, Ornäs och i Skäve. Många som man vill hinna med att träffa:)

Juldagen blev det fest och styrdans på Folkets hus, kul kul!:)

Nyåret kom och det firades med Nina och hennes kompisar. Vi hade hyrt pensionat Storgården i Säter. Började med fotboll och innebandy, på blodigt allvar;) Sen fortsatte dagen med massa lekar, god mat och dryck och dans! Sen var det dags att skåla in det nya året! Gott Nytt År!!

   



2011 var ett bra år! Spännande att se vad 2012 har att erbjuda!!





           

Presentation


Här bloggar vi om våra resor och äventyr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards