Alla inlägg under januari 2011

Av Lisa & Johan - 22 januari 2011 19:45

lördag 22 januari 2011 Falun, Sverige


Nu är vi åter hemma i Falun efter en veckas semester, en vecka som gick alldeles för snabbt.


Som vi skrev i förra inlägget så skulle vi åka slalom på onsdagen, men det blev ändrade planer eftersom jag (Lisa) fick för mig att vakna på natten till onsdag med världens frossa. Det var bara att inse att febern hade tagit över min kropp. Hela onsdagen spenderades i sängen med feber och hosta. Blev piggare under torsdagen men dock inte tillräckligt för att kunna åka mer skidor:( Lyckades också med att smitta ner Johan:(


Men de vi minns bäst från resan är ju såklart de tre första underbara dagarna med strålande sol och fantastiskt vacker natur! En härlig vinterresa, som jag tror är en lika härlig upplevelse på sommaren. Att vandra i bergen verkar fantastiskt, kanske får bli nästa äventyr;)


 


Kram på er! V


Vem vet när vi skriver här igen..kanske blir snart;)

Av Lisa & Johan - 18 januari 2011 19:45

 Bad Gastein, Österrike


Hej alla glada:)


Här kommer en liten rapport fran ett soligt Bad Gastein.
Vi har nu akt skidor i tre dagar. Vi började i söndags med utförsakning. Bade jag och Johan fick en liten chock över att backarna va sa branta. Hjärtklappning direkt. Men efter ett tag sa kom vi in i det. Vi va ca 1500 m rakt ovanför varat hotell. De ni;) Tänkte bjuda pa dagens tabbe som da jag Lisa stod för. Jag "glömde" ga av sittliften och blev hangandes kvar och Johan ropar att jag ska hoppa, men faaan de va ju tva tre meter upp i luften. Sa de fick stanna hela liften lite längre fram där jag nadde backen.

 



I gar och idag har vi akt längdskidor pa ett underbart stället som heter Sportgastein. Väldigt flackt, men med härliga bergstoppar runt om oss. Haft stralande sol. Har haft träning med Hakan Westin. Skidskolning, olika teknikövningar, jättekul och lärorikt! Vi har fatt ihop ca 3 mil. Ikväll blir det föreläsning om motivation. Sen är det dags för en fem-rättersmiddag, som vi har varje kväll:)


  Imorgon ska vi nog ge oss upp i backen igen, hoppas vi pa iaf. För tydligen ska de komma in ett snöoväder.


Ha de bra!!


Alpkramar Lisa och Johan

Presentation


Här bloggar vi om våra resor och äventyr!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards